(워싱턴 포스트지/ 종교뉴스 신문 기사)
Mormons confront ‘epidemic’ on online misinformation
(온라인상으로 급속히 퍼지는 그릇된 정보에 직면한 몰몬들)
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SALT LAKE CITY — A Mormon student surfs the Internet for a school assignment and discovers that Mormon founder Joseph Smith had multiple wives, even marrying a 14-year-old.
(솔트레이크 시티-어느 후기성도 학생이 학교 숙제를 하기 위해서 인터넷을 검색하다가 몰몬교회의 창시자인 조셉 스미스에게 여러 부인이 있었고 심지어는 14살 소녀와 결혼했다는 내용을 접하게 된다.)
A returned Mormon missionary, preparing a Sunday school lesson, comes across a website alleging that the Book of Mormon was plagiarized from a novel.
(어느 귀한 선교사는 주일학교 공과를 준비하는 과정 중에 몰몬경이 어느 소설책에서 표절된 것이라는 내용을 사이트에서 접하게 된다.
Surprised by what they find so easily online, more and more Mormons are encountering crises of faith. Some even leave the fold and, feeling betrayed, join the ranks of Mormon opponents.
(온라인을 통해 너무 쉽게 접하게 되는 것들에 놀라 점점 더 많은 몰몬들은 신앙의 위기를 겪고 있다. 몇몇은 교회에서 떠나고 배신감을 느끼며 몰몬을 반대하는 단체에 가입하기도 한다.)
It’s a growing problem, acknowledges Marlin Jensen, the outgoing historian for the Church of Jesus Christ of Latter-day Saints, and it’s one Mormon leaders are working to confront.
(예수 그리스도 후기 성도교회의 뛰어난 역사가인 말린 젠슨은 이를 점차 커져가는 문제로 인정했으며 교회 지도자들이 그 문제를 직면하기 위해 작업을 하고 있다고 말했다.)
“Never before have we had this information age, with social networking and bloggers publishing unvetted points of view,” Jensen said. “The church is concerned about misinformation and distorted information, but we are doing better and trying harder to get our story told in an accurate way.”
“소셜 네트워킹과 블로그가 상세히 조사되지 않은 관점을 퍼트리는 정보 시대를 우리가 전에 가져 본 적이 없습니다.”라고 젠슨이 말했다. “교회는 잘못된 정보와 왜곡된 정보에 대해 걱정하고 있습니다. 하지만 우리는 정확한 방식으로 우리의 이야기를 전달하기 위해 더 훌륭하게 일하고 있으며 더 열심히 노력하고 있습니다.”
(젠슨 장로)
The church “has made no effort to hide or obscure its history,” Jensen said, but some aspects — such as polygamy — “haven’t been emphasized often because they were not necessarily germane to what is taught at present.”
(교회는 “그 역사를 숨기거나 모호하게 하려는 그 어떤 노력도 하지 않았습니다.”라고 젠슨은 말했다. 그러나 일부다처제와 같은 것들은 “현 시점에서 가르쳐지는 것과 관계가 없기 때문에 자주 강조되지 않았습니다.”고 덧붙였다.).
Can the LDS church do better to explain its history, even to its own members? Sure, Jensen said.
(예수 그리스도 후기성도 교회는 교회 회원들에게 그 역사를 보다 나은 방법으로 설명해 줄 수 있을까? ‘물론입니다’라고 젠슨은 말했다.
The church has assigned a staffer to create “a strategy to get church history onto the Web,” he said. “We are also working on an initiative to answer some of these more pressing questions.”
(교회는 교회의 직원에게 “웹 사이트에 교회 역사를 올려놓는 계획”을 세울 것을 지시했다”고 말하며. “우리는 보다 시급한 이 질문들 중 일부에 답을 하기 위한 계획에 박차를 가하고 있습니다.”라고 덧붙였다.
Late last year, the church’s publishing arm, Deseret Book, put out “No Weapon Shall Prosper: New Light on Sensitive Issues” to address some of the hot-button issues of Mormon history and doctrine.
(작년 말 교회 출판사인 데저렛 서점은 몰몬 역사와 교리에 대한 뜨거운 이슈 중 일부에 대해 다루기 위해 No Weapon Shall Prosper: New Light on Sensititive-라는 책을 출판했다.)
While Mormons should not be “consumed with provocative materials critical of the (LDS) church, the day for ignoring such matters is long past,” editor Robert Millet wrote in the book’s introduction.
(비록 몰몬들은 “교회에 대한 자극적 비판 자료들로 시간을 소비해서는 안되지만 단순히 그 문제를 무시하는 시대는 지났다”고 이 책 서문에서 편집자인 로버트 밀렛은 말했다.)
“The Internet is filled with thousands of pages of anti-Mormon polemic, and it is extremely difficult for people to receive an honest and fair appraisal of Mormonism without significant effort on their part.”
(“인터넷은 수천 페이지에 달하는 반 몰몬 글로 넘쳐나며 사람들이 자신 스스로 상당한 노력을 하지 않고서는 몰몬교에 대해 정직하고 공정한 평가를 받기가 극도로 어렵다.”)
Chapters are written by various authors — most of them professors at church-owned Brigham Young University — and tackle tough topics, including the Mormon view of God; the differing accounts of founder Joseph Smith’s “First Vision”; and Smith’s money-digging activities and plural marriage to teenage girls.
(대부분 교회 소유의 브리검 영 대학교 교회의 교수로 이루어진 다양한 저자들이 각 장들을 맡아서 하나님에 대한 몰몬의 관점, 조셉 스미스의 첫 번째 시현에 대한 다양한 기록들, 스미스의 보물 발굴 활동과 십대 소녀들과의 일부 다처를 포함한 힘든 주제들을 다룬다.)
The contributors stress that there are sound answers to these sticky questions.
(이 책의 저자들은 이러한 까다로운 질문들에 건전한 답들이 있음을 강조한다.)
“We are fully persuaded that Mormonism is not only true and faithful but also reasonable,” Millet wrote. “Ours is in fact a rational theology.”
(우리는 몰몬교회가 유일하게 참되며 충실할 뿐만 아니라 합리적이라고 온전히 믿습니다.“라고 밀렛이 썼다. ”우리의 것은 사실 합리적인 신학입니다.“
Jensen insists critics overstate the LDS exodus over the church’s history. “To say we are experiencing some Titanic-like wave of apostasy is inaccurate,” he said.
(젠슨은 비판가들이 교회의 역사로 인해 후기성도들이 교회를 떠난다며 과장해서 말한다고 주장한다.)
Other Mormon observers, though, see such defections as a major trend, especially among 20-somethings. “I definitely get the sense that this is a real crisis,” said Mormon scholar and writer Terryl Givens. “It is an epidemic.”
(다른 몰몬 관찰자들은, 특히 20대 사이에서 교회를 떠나는 것이 일반적인 추세라고 본다“고 했다. ”나는 이것이 실제적인 위기라고 확실히 인식하고 있습니다.“라고 몰몬 학자이며 작가인 테릴 기븐슨이 말했다. “그건 급속히 확산되고 있습니다.”
There is a “discrepancy between a church history that has been selectively rendered through the Church Educational System and Sunday school manuals, and a less-flattering version universally accessible on the Internet,” Givens said.
(“교회 교육 기구와 주일학교 매뉴얼에 의해 선택적으로 제시된 역사와 인터넷 상에서 쉽게 접할 수 있는 덜 과장된 역사에는 차이가 있습니다.”라고 기븐슨은 말했다.)
“The problem is not so much the discovery of particular details that are deal breakers for the faithful; the problem is a loss of faith and trust in an institution that was less than forthcoming to begin with.”
(문제점은 신앙을 무너뜨리는 특정한 세부점들에 대한 발견이 아니라 처음부터 솔직하지 못했던 교회 교육 기구에 대한 신앙과 신뢰를 상실한 것입니다)
Another issue is the “veneration for Smith and other leaders that imposes on them an idealized portrait of goodness and inerrancy out of all proportion to Smith’s own self-understanding of his role,” said Givens, a professor of literature and religion at the University of Richmond.
(또 다른 문제는 “스미스가 역할에 대한 자신의 이해에 맞지 않게 선과 완벽함을 과대 포장하여 성도들에게 스미스와 다른 지도자들을 추앙하게 하는 것입니다”라고 리치먼드 대학교의 문학과 종교 교수인 기븐스가 말했다.)
“Biblical prophets like Moses and Jonah are depicted as accomplishing God’s purposes in spite of personal flaws, misjudgments and downright bad choices.”
(“모세와 요나와 같은 성경의 선지자들은 그들 개인적 결함과 잘못된 판단, 그리고 분명히 그릇된 선택에도 불구하고 하나님의 목적들을 성취한 존재로 묘사됩니다.”)
Why not take the same approach, he asked, with Mormon prophets?
(왜 동일한 방식을 몰몬 선지자들에게 적용하지 않습니까?“ 라고 그는 묻는다.)
LDS scholar Richard Bushman, author of the critically acclaimed biography “Joseph Smith: Rough Stone Rolling,” has become a kind of historical therapist, he said, “counseling with distraught wives and parents or disaffected Mormons themselves
(비판가들에게도 인정받은 조셉 스미스의 전기 Rough Stone Rolling의 저자인 후기성도 학자인 리처드 부시먼은 “흥분해서 제정신이 아닌 부인들과 부모들, 혹은 불만을 품은 몰몬 스스로를 상담해주는 일종의 역사 치유사가 되었다”고 했다.)
For those who discover unwelcome information about the church’s history online, Bushman said, “the whole picture changes in a flash.” The best way to prevent this from happening, Bushman said, is to give Mormons “the whole story from the beginning.”
(온라인 상에서 교회 역사에 대한 환영하지 않은 정보를 접한 사람들에 대해 부시먼은 “모든 그림이 순식간에 변한다”고 말했다. 그리고그와 같은 일이 발생하지 않도록 예방하는 최상의 방법은 몰몬들에게 처음부터 모든 이야기들을 알려 주는 것이라고 말한다.
“If the disruptive facts are worked into the history Latter-day Saints learn as they grow up, they won’t be turned upside down when they come across something negative.”
(“만약 혼란스러운 사실들이 그들이 자라면서 후기성도들이 배우는 역사에 스며들어간다면 뭔가 부정적인 정보에 접하게 되더라도 그들의 세계가 뒤집혀 지진 않을 것입니다”.)
Indeed, said Givens, “if you tell a 12-year-old child that Joseph Smith used a ‘peep stone’ in a hat to translate the Book of Mormon, he’ll think that’s cool or interesting.”
(게다가 기븐스는 다음과 같이 말했다. “만약 당신이 12살 아이에게 조셉 스미스가 몰몬경을 번역하는 데 모자 안에 선견자의 돌을 사용했다고 말하게 된다면 아이는 오히려 그게 좋다거나 흥미롭다고 생각할 것입니다.”라고 말한다.)
But when Latter-Day Saints find out about that on the Internet at age 50, he said, they’ll ask, “Why didn’t the church tell me?” And by then, Givens said, the church may have lost them.
(그러나 후기성도들이 50살의 나이에 인터넷으로 그와 같은 것에 대해 발견하게 되면 그들은 “왜 교회는 나에게 말해 주지 않았어?”라고 물을 것이라고 말한다. 그리고 이런 의문을 갖게 되면 교회는 이미 이들 그들을 잃어버린 이후일 것이라고 기븐스는 말했다.)
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